سمند EF7

موتور EF7 که به موتور ملی نیز شهرت دارد، به عنوان یکی از پیشرانه‌های مدرن و پیشرفته در صنعت خودروی داخلی شناخته می‌شود. این پیشرانه با حجم دقیق 1645 سی‌سی، چهار سیلندر خطی و 16 سوپاپ طراحی شده و از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (CVVT) بهره می‌برد که در مقایسه با پیشرانه‌های قدیمی‌تر همچون XU7، عملکرد و راندمان بالاتری را ارائه می‌دهد. حداکثر توان خروجی این موتور در حدود 114 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن 155 نیوتن‌متر در بازه 3500 تا 4500 دور در دقیقه است. این مشخصات فنی، الزامات نگهداری خاصی را به همراه دارد که در گرو انتخاب و سرویس‌کاری صحیح سیالات مصرفی است.   

سیالات در یک خودرو صرفاً نقش روانکاری را بر عهده ندارند؛ بلکه به عنوان عناصر حیاتی در عملکرد و طول عمر قطعات عمل می‌کنند. هر سیال، از روغن موتور گرفته تا گریس‌ها، وظایف چندگانه‌ای نظیر خنک‌کاری، انتقال نیرو، محافظت در برابر خوردگی، و پاکسازی سیستم‌های مختلف را بر عهده دارد. نادیده گرفتن این الزامات می‌تواند به استهلاک زودرس، کاهش راندمان، و در نهایت تحمیل هزینه‌های سنگین تعمیرات منجر شود. گزارش حاضر، با رویکردی کاملاً فنی و غیرتبلیغاتی، به بررسی جامع مشخصات و الزامات نگهداری سیالات اصلی در خودرو سمند EF7 می‌پردازد. این متن، اطلاعات دقیق و کاربردی را برای هر سیال، شامل روغن موتور، روغن دنده، روغن هیدرولیک فرمان، روغن ترمز و انواع گریس‌های مورد نیاز، ارائه می‌دهد.   

روغن موتور، مهم‌ترین سیال در هر پیشرانه است که وظیفه روانکاری، خنک‌کاری، پاکسازی و محافظت از قطعات داخلی را بر عهده دارد. انتخاب نادرست آن می‌تواند به سرعت به موتور آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد کند. برای موتور EF7، مشخصات فنی دقیقی از سوی کارخانه و متخصصان توصیه شده است که در ادامه به تفصیل بررسی می‌شود.

گرانروی (Viscosity - SAE) و سطح کیفیت (API)

بر اساس توصیه‌های فنی و دفترچه راهنمای سمند EF7، روغن با درجه گرانروی SAE 10W-40 به عنوان استاندارد اصلی برای این پیشرانه شناخته می‌شود. در این استاندارد، عدد 10W به معنای عملکرد مناسب روغن در دمای پایین (مخفف Winter) و عدد 40 نشان‌دهنده پایداری و ویسکوزیته آن در دمای بالای کاری موتور است. این گرانروی، سیالیت مورد نیاز برای استارت سرد و محافظت کافی در شرایط عملکرد عادی را فراهم می‌کند.   

در بحث سطح کیفیت، استاندارد آمریکایی API برای موتورهای EF7 تنفس طبیعی، سطح SL یا بالاتر را توصیه کرده است. سطح SL، نشان‌دهنده کیفیت مناسب روغن برای موتورهای طراحی شده پس از سال 2001 است. با این حال، با توجه به پیشرفت تکنولوژی ساخت روغن‌ها و افزودنی‌ها، کارشناسان فنی و منابع معتبر، استفاده از روغن‌هایی با سطوح کیفی بالاتر نظیر SM و SN را پیشنهاد می‌کنند. روغن‌های با این سطوح کیفی، حاوی افزودنی‌های پیشرفته‌تری هستند که مقاومت بیشتری در برابر اکسیداسیون، سایش و تشکیل لجن دارند و در نهایت به افزایش طول عمر و بهبود عملکرد موتور کمک می‌کنند. برای نمونه‌های توربوشارژ موتور EF7، استفاده از روغن با سطح کیفی SM یا بالاتر یک الزام فنی است.   

یک نکته حیاتی که در دفترچه راهنمای این خودرو به صورت صریح ذکر شده، ممنوعیت استفاده از روغن با درجه گرانروی 20W-50 است. این ممنوعیت یک دلیل مهندسی دقیق دارد: موتور EF7 با وجود سیستم‌های حساس و دقیقی مانند سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ (CVVT) و اویل ماژول (خنک‌کننده روغن)، به روغن با سیالیت مناسب در دماهای پایین نیاز دارد. ویسکوزیته بالای روغن 20W-50 در لحظه استارت سرد، می‌تواند باعث افزایش فشار غیرعادی بر روی پمپ روغن، اختلال در عملکرد سیستم CVVT و در نتیجه استهلاک مضاعف قطعات داخلی موتور شود. این امر نشان می‌دهد که انتخاب روغن برای این پیشرانه صرفاً بر اساس دما نیست، بلکه به ظرافت‌های طراحی آن بستگی دارد.   

حجم و فواصل تعویض روغن موتور

ظرفیت دقیق کارتل روغن موتور EF7 یکی از موارد مورد بحث است که در منابع مختلف، اطلاعات متناقضی در مورد آن دیده می‌شود. برخی منابع حجم مورد نیاز را 5 لیتر با تعویض فیلتر ذکر می‌کنند ، در حالی که برخی دیگر و تجربیات عملی رانندگان و متخصصان، حجم 5.5 لیتر را توصیه می‌کنند تا سطح روغن به حد مطلوب برسد. این اختلاف نیم لیتری، به دلیل طراحی سیستم اویل ماژول و مسیرهای گردش روغن در این موتور، اهمیت زیادی دارد. کمبود روغن حتی به میزان اندک می‌تواند عملکرد سیستم خنک‌کننده روغن و روانکاری را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین، توصیه فنی این است که پس از تخلیه کامل روغن، مقدار 5.5 لیتر روغن جدید به همراه فیلتر جدید اضافه شود و سپس سطح آن با گیج اندازه‌گیری کنترل گردد تا از رسیدن به سطح مناسب اطمینان حاصل شود.   

فواصل تعویض روغن نیز یکی دیگر از موارد دارای تناقض است. در حالی که دفترچه راهنمای سمند EF7، تعویض روغن را هر 10,000 کیلومتر یا یک سال توصیه می‌کند ، بسیاری از منابع و متخصصان با در نظر گرفتن شرایط واقعی رانندگی در ایران، فواصل کوتاه‌تری را پیشنهاد می‌کنند. ترافیک سنگین، دمای بالای هوا در مناطق گرمسیری، کیفیت سوخت و وجود گرد و غبار، همگی از عواملی هستند که باعث تسریع فرآیند اکسیداسیون و از دست رفتن خواص روانکاری روغن می‌شوند. بر این اساس، توصیه کاربردی و فنی برای تضمین حداکثر سلامت موتور، تعویض روغن در فواصل 5000 تا 6000 کیلومتر است. این رویکرد، هزینه‌های نگهداری را به طور نامحسوسی افزایش می‌دهد اما در درازمدت از هزینه‌های سنگین تعمیرات اساسی جلوگیری می‌کند. لازم به ذکر است که کاهش طبیعی روغن تا حدود 200 میلی‌لیتر در هر 1000 کیلومتر در این موتور امری عادی تلقی می‌شود، اما کاهش بیش از این مقدار نیازمند بررسی دقیق فنی توسط متخصص است.   

نقش حیاتی اویل ماژول (خنک‌کننده روغن)

یکی از ویژگی‌های مهم موتور EF7، وجود قطعه‌ای به نام اویل ماژول یا خنک‌کننده روغن است که وظیفه کاهش دمای روغن موتور پیش از ورود به فیلتر را بر عهده دارد. این قطعه که از دو کانال مجزا برای عبور آب و روغن تشکیل شده است، با انتقال حرارت روغن به آب رادیاتور، دمای آن را کنترل کرده و از افت کیفیت روغن در دماهای بالا جلوگیری می‌کند.   

خرابی یا نشت این قطعه یک نقطه ضعف رایج در این پیشرانه است. از آنجایی که کانال‌های آب و روغن در این ماژول بسیار نزدیک به هم قرار دارند، هرگونه آسیب به واشر آب‌بندی می‌تواند باعث ورود آب به روغن و اصطلاحاً "آب و روغن قاطی کردن" شود. این مشکل در بسیاری از موارد به اشتباه به خرابی واشر سرسیلندر نسبت داده می‌شود، در حالی که در موتور EF7 اغلب علت اصلی همین قطعه اویل ماژول است. تشخیص دقیق این مسئله و تعویض به موقع آن، از خسارات سنگین و تعمیرات پرهزینه جلوگیری می‌کند.   

گیربکس خودرو، وظیفه انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها را بر عهده دارد و روغن گیربکس یا واسکازین، نقشی اساسی در روانکاری چرخ‌دنده‌ها، کاهش اصطکاک و جذب حرارت ایفا می‌کند. برای گیربکس دستی BE3 که در سمند EF7 استفاده می‌شود، الزامات فنی خاصی وجود دارد.   

گرانروی (SAE) و سطح کیفیت (API)

استاندارد گرانروی توصیه شده برای گیربکس سمند EF7، SAE 75W-80 است. این ویسکوزیته، عملکرد نرم و روان دنده‌ها را در شرایط مختلف دمایی، به ویژه در استارت سرد، تضمین می‌کند. با این حال، در مناطق با آب‌وهوای بسیار گرم یا برای کاربردهای تحت فشار، برخی متخصصان استفاده از واسکازین با گرانروی SAE 75W-90 و حتی SAE 85W-90 را نیز توصیه می‌کنند. انتخاب ویسکوزیته مناسب با شرایط آب‌وهوایی محل زندگی، می‌تواند در نرمی تعویض دنده‌ها تأثیر بسزایی داشته باشد.   

در مورد سطح کیفیت API، بحث فنی مهمی در مورد انتخاب بین استانداردهای API GL-4 و API GL-5 وجود دارد. این دو استاندارد تفاوت‌های کلیدی در میزان افزودنی‌های فشار شدید (EP) دارند.   

  • API GL-4: این استاندارد حاوی میزان کمتری از افزودنی‌های ضد سایش مبتنی بر گوگرد-فسفر (حدود 4%) است و برای گیربکس‌های دستی که دارای قطعات برنزی یا برنجی حساس به خوردگی (مانند سینکرونایزرها) هستند، مناسب‌تر است. استفاده از این استاندارد، از خوردگی تدریجی این قطعات جلوگیری کرده و تعویض دنده‌های نرم و روان را در درازمدت تضمین می‌کند.   
  • API GL-5: این استاندارد با افزودنی‌های فشار شدید بیشتری (تا 6.5%) فرموله شده است و عمدتاً برای دیفرانسیل‌ها و چرخ‌دنده‌های هیپوئید که تحت بارهای بسیار سنگین و دمای بالا کار می‌کنند، طراحی شده است. با وجود اینکه GL-5 محافظت بالایی در برابر فشار و سایش فراهم می‌کند، اما میزان بالای ترکیبات گوگرد-فسفر آن می‌تواند برای فلزات زرد (مانند برنج) در گیربکس‌های دستی خورنده باشد و در نهایت منجر به سخت‌جا رفتن دنده‌ها یا آسیب به آن‌ها شود.   

با توجه به ساختار گیربکس BE3 در سمند EF7، با وجود توصیه‌های متناقض در برخی منابع، انتخاب فنی و ایمن‌تر برای حفظ طول عمر و عملکرد صحیح گیربکس، استفاده از واسکازین با استاندارد API GL-4 یا نوع نیمه سنتتیک با استاندارد GL-5 که برای گیربکس‌های دستی مناسب‌سازی شده باشد، است.   

حجم و فواصل تعویض واسکازین

ظرفیت روغن گیربکس سمند EF7 برابر با 1.9 لیتر است. بنابراین، برای تعویض کامل، تهیه دو بطری یک لیتری کافی خواهد بود. فواصل تعویض واسکازین بر اساس توصیه کارخانه، هر 40,000 تا 60,000 کیلومتر یا هر دو سال یکبار است. با این حال، رانندگی در شرایط سخت شهری، با ترافیک سنگین و تعویض دنده‌های مکرر، می‌تواند باعث فرسودگی سریع‌تر واسکازین شود. در چنین شرایطی، کاهش زمان تعویض می‌تواند به عملکرد نرم‌تر و طول عمر بیشتر گیربکس کمک کند.   

علاوه بر روغن موتور و گیربکس، سیالات دیگری نیز در خودرو سمند EF7 نقش حیاتی در ایمنی و عملکرد صحیح سیستم‌های جانبی دارند.

روغن هیدرولیک فرمان

سیستم فرمان هیدرولیک سمند EF7، برای عملکرد نرم و روان خود به روغن مخصوصی نیاز دارد. این روغن که معمولاً از استانداردهای ATF III یا VG 46 تبعیت می‌کند ، وظیفه انتقال نیرو از پمپ هیدرولیک به جعبه فرمان و در عین حال روانکاری و محافظت از قطعات داخلی آن را بر عهده دارد. پایداری حرارتی بالا و خواص ضد سایش و ضد اکسیداسیون، از ویژگی‌های کلیدی این سیال است.   

فواصل تعویض روغن هیدرولیک فرمان سمند EF7، بر اساس توصیه‌های فنی، هر 50,000 کیلومتر یا هر دو سال یکبار است. تعویض به موقع آن، از صدای غیرعادی پمپ و استهلاک قطعات داخلی سیستم فرمان جلوگیری می‌کند.   

روغن ترمز

سیستم ترمز خودرو یک سیستم حیاتی است که عملکرد آن کاملاً به روغن ترمز وابسته است. روغن ترمز یک سیال غیرقابل فشرده‌سازی است که نیروی وارد شده به پدال ترمز را به کالیپرها منتقل می‌کند. برای سمند EF7، استفاده از روغن ترمز با استاندارد DOT4 یک الزام فنی است.   

مهم‌ترین ویژگی روغن ترمز، نقطه جوش آن است. روغن ترمز با جذب رطوبت از محیط، نقطه جوش خود را از دست می‌دهد (نقطه جوش تر) که می‌تواند منجر به پدیده‌ای به نام "قفل بخار" (Vapor Lock) شود. این پدیده، در اثر جوشیدن روغن و تشکیل حباب‌های بخار، باعث از دست رفتن کارایی ترمز و در نهایت عملکرد ناقص سیستم ترمز می‌شود. استاندارد DOT4، نقطه جوش بالاتری را نسبت به استانداردهای قدیمی‌تر مانند DOT3 ارائه می‌دهد که ایمنی بیشتری را در شرایط رانندگی سخت تضمین می‌کند. فواصل تعویض روغن ترمز برای سمند EF7، هر 40,000 تا 50,000 کیلومتر یا هر دو سال یکبار توصیه می‌شود. رنگ روغن ترمز فابریک سمند EF7 معمولاً آبی است.   

مایع خنک‌کننده (ضدیخ)

مایع خنک‌کننده یا ضدیخ، وظیفه حفظ دمای موتور در محدوده بهینه، جلوگیری از یخ‌زدگی در زمستان و جوش آمدن در تابستان را بر عهده دارد. برای سیستم خنک‌کاری سمند EF7، استفاده از مایع خنک‌کننده با رنگ سبز توصیه شده است.   

حجم کل سیستم خنک‌کاری در سمند EF7، بین 6.6 تا 7.5 لیتر متغیر است. این مایع معمولاً به صورت ترکیبی از 50% ضدیخ غلیظ و 50% آب مقطر تهیه می‌شود. بنابراین، برای تعویض کامل، تهیه حدود 4 لیتر ضدیخ غلیظ یا 7.5 لیتر مایع کولانت آماده، ضروری است. در مورد فواصل تعویض نیز، توصیه کارخانه هر 20,000 کیلومتر یا یک سال است ، که با توجه به شرایط آب‌وهوایی ایران و کیفیت مواد اولیه، رعایت این فاصله زمانی برای حفظ سلامت سیستم خنک‌کاری ضروری به نظر می‌رسد.   

گریس‌ها، روانکارهای نیمه جامد هستند که برای روانکاری قطعاتی با حرکت محدود یا تحت فشار و ضربه، مانند بلبرینگ‌ها و اتصالات سیستم تعلیق، استفاده می‌شوند. این مواد، علاوه بر کاهش اصطکاک، از قطعات در برابر ورود گرد و غبار و رطوبت محافظت می‌کنند.   

انواع گریس و کاربردها

  • گریس‌های پایه لیتیومی: این نوع گریس‌ها به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و آب، برای کاربردهای عمومی و به خصوص برای روانکاری یاتاقان‌ها و بلبرینگ‌های چرخ که در معرض دما و فشار بالا قرار دارند، بسیار مناسب هستند.   
  • گریس‌های نسوز: این گریس‌ها که در برابر دماهای بسیار بالا مقاوم هستند، برای قطعاتی که حرارت زیادی تولید می‌کنند (مانند بلبرینگ‌های چرخ) استفاده می‌شوند. این گریس‌ها اغلب با رنگ‌های مختلفی مانند سبز، بنفش، و قرمز عرضه می‌شوند.   
  • گریس‌های پایه گرافیتی یا مولیبدن: این گریس‌ها حاوی دی‌سولفید مولیبدن هستند که مقاومت آن‌ها را در برابر فشارهای شدید افزایش می‌دهد. این نوع گریس‌ها برای روانکاری اتصالات پلوس و سایر قطعاتی که تحت فشار و بار زیاد هستند، ایده‌آل هستند.   

نقاط گریس‌کاری و نحوه صحیح آن

در خودرو سمند، برخی از نقاط در سیستم جلوبندی و تعلیق نیازمند گریس‌کاری دوره‌ای هستند. این نقاط معمولاً در قرقری فرمان، توپی چرخ‌های جلو و عقب و محل اتصال بازوهای کنترلی یافت می‌شوند. نحوه صحیح گریس‌کاری شامل تمیز کردن گریس‌خورها از هرگونه آلودگی، تزریق گریس با پمپ مخصوص تا زمان خارج شدن گریس اضافی از محل، و بازبینی دوره‌ای گردگیرهای لاستیکی است. پاره شدن گردگیر می‌تواند باعث نشت گریس و ورود آلودگی به قطعات شود که در نهایت منجر به استهلاک زودرس خواهد شد.   

نوع سیال استاندارد فنی ظرفیت (لیتر) فواصل تعویض نکات کلیدی
روغن موتور گرانروی SAE: 10W-40 سطح کیفیت API: SL یا بالاتر (توصیه: SM, SN) 5.5 لیتر (با فیلتر)    

توصیه کارخانه: 10,000 کیلومتر یا 1 سال توصیه فنی: 5,000 تا 6,000 کیلومتر    

عدم استفاده از 20W-50 ، بررسی منظم سطح روغن، توجه به عملکرد اویل ماژول    

روغن گیربکس گرانروی SAE: 75W-80 (توصیه: 75W-90 و 85W-90 برای آب‌وهوای گرم) سطح کیفیت API: GL-4 (توصیه فنی) یا GL-5 مناسب برای گیربکس دستی    

1.9 تا 2 لیتر    

40,000 تا 60,000 کیلومتر یا 2 سال    

انتخاب GL-4 برای محافظت از قطعات برنجی، توجه به نرمی تعویض دنده    

روغن هیدرولیک فرمان استانداردهای ATF III یا VG 46    

نامشخص    

هر 50,000 کیلومتر یا 2 سال    

پایداری حرارتی بالا و خواص ضد سایش، برای طول عمر پمپ هیدرولیک    

روغن ترمز استاندارد DOT4    

نامشخص 40,000 تا 50,000 کیلومتر یا 2 سال    

نقطه جوش بالا برای جلوگیری از قفل بخار، رنگ آبی    

مایع خنک‌کننده مایع پایه اتیلن گلیکول با رنگ سبز    

6.6 تا 7.5 لیتر    

20,000 کیلومتر یا 1 سال    

ترکیب با آب مقطر، استفاده از مایع با کیفیت برای جلوگیری از خوردگی    

گریس پایه لیتیوم، نسوز یا مولیبدن نامشخص بر اساس بازرسی دوره‌ای استفاده از گریس نسوز برای بلبرینگ چرخ ، بازرسی گردگیرها    

نگهداری صحیح سمند EF7، نیازمند درک دقیق از الزامات فنی سیالات و توجه به شرایط عملیاتی است. این گزارش نشان داد که انتخاب سیالات نباید تنها بر اساس قیمت صورت گیرد، بلکه باید به مشخصات فنی، گرانروی، و سطح کیفیت استاندارد توجه کرد. برای مثال، رعایت گرانروی 10W-40 و اجتناب از روغن‌های غلیظ‌تر، و همچنین انتخاب واسکازین با استاندارد مناسب برای گیربکس دستی، می‌تواند از آسیب‌های جدی به موتور و گیربکس جلوگیری کند. همچنین، با توجه به شرایط رانندگی در ایران، رعایت فواصل تعویض کوتاه‌تر از توصیه‌های رسمی کارخانه، یک رویکرد پیشگیرانه و هوشمندانه برای حفظ سلامت خودرو است.

روغن موتور

روغن موتور 5w40 SN لوبرین ۵ لیتری

قیمت اصلی: تومان۱.۷۵۰.۰۰۰ بود.قیمت فعلی: تومان۱.۷۳۰.۰۰۰.
روغن موتور 5w40 SN لوبرین ۵ لیتری – LUBRIN ULTRA TEC SAE 5W-40 روغن موتور 5w40 SN یک روغن تمام

روغن موتور کاسترول مگناتک 10W-40 SN – چهارلیتری

Castrol Magnatec 10W-40 SN Fully Synthetic Engine Oil – 4 Litersتمام سنتتیک | مناسب خودروهای بنزینی | ساخت داخل |

روغن موتور پرتکس 10W-40 پنج لیتری SN

روغن موتور نیمه‌سینتتیک پرتکس با ویسکوزیته 10W-40 و سطح کیفی API SN یک انتخاب ایده‌آل برای خودروهای سواری نسل جدید

روغن موتور پرتکس 10W-40 3.5 لیتری – SL

روغن موتور پرتکس 10W-40 با سطح کیفی API SL/CF، یک روغن نیمه‌سینتتیک با عملکرد بالا است که برای انواع موتورهای

روغن موتور زنون 20W50 SL چهار و نیم لیتری

کد محصول: Xenon SL 20W50 4.5Lسطح کیفیت: API SLنوع روغن: مینرال با افزودنی‌های ویژهگرانروی: SAE 20W50حجم هر ظرف: 4.5 لیترتعداد

روغن موتور زنون 20W50 SL یک لیتری

کد محصول: Xenon SL 20W50 1Lسطح کیفیت: API SLنوع روغن: مینرال با افزودنی‌های ویژهگرانروی: SAE 20W50حجم: 1 لیترتعداد در کارتن:

روغن موتور تمام سنتتیک وینتون 5W40 SN | 5 لیتر

حجم بسته‌بندی: ۵ لیترتعداد در بسته: ۴ عددسطح کیفی: API SNنوع پایه: تمام سنتتیک (Full Synthetic Group III)کد محصول: Winton

روغن موتور وینتون 20W50 SL/CF مدل Golden 3.5 لیتری

نام کامل محصول: Winton Golden 16000 Super Shield 20W50 SL/CFنوع بسته‌بندی: ۳.۵ لیتری (کارتن ۵ عددی)نوع پایه: نیمه سنتتیک (Semi

روغن موتور 10W-40 وینتون SJ مدل Winton 12000 3/5 لیتری

سطح کیفیت: API SJ/CFنوع بسته‌بندی: 3.5 لیتری (کارتن 6 عددی)نوع پایه: معدنی (Mineral Base)دسته‌بندی: روغن موتور چند درجه‌ای برای خودروهای

روغن موتور 4 لیتری نیمه سنتتیک 10W-40 وینتون SL

مدل: Winton 16000 SILVERسطح کیفیت: API SL/CFنوع بسته‌بندی: ۴ لیتری (کارتن ۵ عددی)دسته‌بندی: روغن موتور نیمه سنتتیک مناسب خودروهای بنزینی

روغن موتور فول سنتتیک 10W-40 وینتون SILVER -1 لیتری

مدل: Winton 16000 Silverسطح کیفیت: API SL/CFنوع بسته‌بندی: بطری ۱ لیتری (کارتن ۱۶ عددی)دسته‌بندی: روغن موتور بنزینی و دیزلی سبک

روغن موتور 4 لیتری وینتون 20W-50 SJ CNG

روغن موتور وینتون 12000 مدل 20W-50 یک روغن مولتی‌گرید با کیفیت بالا است که با استفاده از روغن پایه معدنی

روغن موتور لوبرین SL 20W-50

مقدمه‌ای بر اهمیت روغن موتور 20W-50 لوبرین در شرایط آب و هوایی گرم و موتورهای با کارکرد بالا انتخاب روانکار

روغن موتور تمام سنتتیک 5W30 زنون – SN (5 لیتری)

روغن موتور SN 5W30 یک روغن موتور تمام سنتتیک با سطح کیفیت API SN است که بر اساس تکنولوژی‌های روز

روغن موتور تمام سنتتیک 5W40 زنون (5 لیتری) SN

روغن موتور SN 5W40 یک روغن موتور تمام سنتتیک با بالاترین سطح کیفیت API SN است که با بهره‌گیری از

روغن موتور پرتکس 10W40 SL

روغن موتور نیمه‌سینتتیک پرتکس با سطح کیفیت API SL و گرانروی 10W40، گزینه‌ای ایده‌آل برای انواع موتورهای بنزینی و دیزلی

روغن موتور وینتون SN 5W30 5 لیتری

روغن موتور وینتون SN، روغنی با کارایی بالا و تمام سنتتیک، مناسب جهت استفاده در تمامی موتور های مدرنی که

سوپر پیشتاز بهران 10W40 4 لیتری

روغن موتور سوپر پیشتاز SL 10W40 نیمه سنتتیک بهران یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار ایران برای خودروهایی است که نیاز

روغن موتور زنون 13000 SG فلزی 3.5 لیتری

روغن های SG20W50  زنون به گونه ایی طراحی شده که بهترین بازدهی را در شرایط چهار فصل آب و هوای

مایع ترمز

روغن ترمز زرد میاصیص

Miasis Yellow Brake Fluid – DOT مناسب برای تمامی خودروها | بسته عمده اقتصادی اگر به‌دنبال یک روغن ترمز با

روغن ترمز التیما زرد

روغن ترمز آلتیما – ساخت لیا شیمی تحت لیسانس کانادا روغن ترمز آلتیما یکی از محصولات باکیفیت شرکت لیا شیمی

روغن ترمز زرد DOT3 سولدان

مایع ترمز و کلاچ DOT3 سولدان، یکی از محصولات باکیفیت ارائه‌شده توسط شرکت سیال پیشرو ایرانیان است که با فرمولاسیونی

روغن ترمز آبی DOT4 سولدان

مایع ترمز و کلاچ DOT4 سولدان، عرضه‌شده توسط شرکت سیال پیشرو ایرانیان، ترکیبی از مواد شیمیایی آلی با پایه غیرنفتی

مایع ترمز سپهر DOT3 – حجم 250 میلی‌لیتر | فومن شیمی

مایع ترمز سپهر DOT3 از تولیدات باکیفیت برند فومن شیمی بوده و با استفاده از ترکیبی از مواد اولیه داخلی

مایع ترمز سپند DOT4 – حجم 250 میلی‌لیتر | فومن شیمی

مایع ترمز سپند DOT4 محصولی از برند معتبر فومن شیمی است که با استفاده از بهترین مواد اولیه وارداتی تولید

روغن ترمز خودرو جبال شیمی مدل آریا DOT4 حجم 250 میلی لیتر

روغن ترمز سیالی است که وظیفه انتقال فشار از پمپ ترمز به بوستر و لنت ترمز را انجام می‌دهد. این

محصولات خودرویی

اسپری موتور شوی فیکس

عرضه‌شده توسط شرکت سیال پیشرو ایرانیان اسپری موتور شوی فیکس با فرمولاسیون منحصربه‌فرد خود، یک محصول قدرتمند برای پاک‌سازی حرفه‌ای

اسپری اکتان پلاس فیکس 300 میلی‌لیتر

عرضه‌شده توسط شرکت سیال پیشرو ایرانیان اکتان پلاس فیکس یک افزودنی سوخت قدرتمند با فرمولاسیون پیشرفته آلمانی است که با

اسپری اکتان بوستر فیکس 300 میلی‌لیتر

ارائه‌شده توسط شرکت سیال پیشرو ایرانیان اکتان بوستر فیکس با فرمولاسیون پیشرفته آلمانی و استفاده از بهترین مواد اولیه، یکی

اسپری داشبورد فیکس 300 میلی‌لیتر

عرضه‌شده توسط شرکت سیال پیشرو ایرانیان اسپری داشبورد فیکس با فرمولاسیون پیشرفته و عملکرد چندمنظوره، راه‌حلی مؤثر برای پاک‌سازی، نرم‌کنندگی

اسپری انژکتور شوی فیکس 450 میلی‌لیتر

اسپری انژکتور شوی فیکس با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و مطابق با استانداردهای جهانی، یک راه‌حل مؤثر برای پاک‌سازی سیستم

اسپری اکتان بوستر کاسپین

اکتان بوستر کاسپین با فرمولاسیون پیشرفته، طراحی شده برای افزایش عدد اکتان بنزین تا ۳۰ واحد (معادل ۳ اکتان)، گزینه‌ای

اسپری شیشه‌شوی و ضد بخار کاسپین – حجم یک لیتری

اسپری شیشه‌شوی و ضد بخار کاسپین با فرمولاسیون ویژه و رایحه‌ای دلپذیر، انتخابی ایده‌آل برای تمیز کردن سطوح شیشه‌ای داخل

اسپری پولیش داشبورد کاسپین – حجم 250 میلی‌لیتر

اسپری پولیش داشبورد کاسپین با فرمولاسیون پیشرفته و اثرگذاری طولانی‌مدت، انتخابی ایده‌آل برای مراقبت از داشبورد و سایر قطعات پلاستیکی

محلول پاک کننده شیشه خودرو استارک

کنسانتره افزودنی شستشوی شیشه جلو ماشین استارک برای خودرو ها محصولی است که به مایع شیشه شوی اضافه می شود

ضد یخ و آب رادیاتور

ضدیخ چهار لیتری ایرانول AF-G

ضدیخ ایرانول AF-G یکی از محصولات باکیفیت شرکت ایرانول است که بر پایه اتیلن گلیکول و با استفاده از مواد

ضدیخ یک لیتری ایرانول COOLMAX | رنگ قرمز

ضدیخ ایرانول COOLMAX یک سیال خنک‌کننده حرفه‌ای و همه‌کاره است که با بهره‌گیری از فناوری روز و ترکیبات آلی باکیفیت

ضد یخ خودرو فیروزگام حجم 1000 میلی لیتر

ضدیخ فیروزگام با فرمولاسیون قوی و ترکیب متعادل، گزینه‌ای مطمئن برای محافظت از موتور خودرو در برابر یخ‌زدگی، خوردگی، زنگ‌زدگی

ضدیخ سوپر چهار فصل کاسپین | یک لیتری

ضدیخ سوپر کاسپین یک محلول پیشرفته و غلیظ با پایه فناوری OAT است که با استاندارد ملی ایران ۳۳۸ فرموله

ضد یخ خودرو اولتیما مدل ULT حجم 1 لیتری

ضد یخ خودرو مدل ULTIMA مناسب خودروهای بنزینی و دیزلی است و در فصول سرد و گرم سال مورد استفاده